Δεν νηστεύουμε για το Πάσχα ούτε και για τον Σταυρό, αλλά για τα δικά μας αμαρτήματα, επειδή πρόκειται να προσέλθουμε στα μυστήρια». «Αν πρέπει να φοβόμαστε κάτι, αυτά είναι η μέθη και η πολυφαγία, κι όχι η νηστεία. Γιατί εκείνη, δένοντας τα χέρια μας πίσω, μας παραδίνει σαν ακριβώς κάποια φοβερή κυρία, στα τυραννικά δεσμά των παθών, ενώ η νηστεία, βρίσκοντάς μας δούλους και δεμένους, μας ελευθερώνει απ’ τα δεσμά και μας απαλλάσσει απ’ την τυραννική εξουσία, επαναφέροντάς μας στην προηγούμενη ελευθερία».
«Όπως στους ολυμπιακούς αγώνες σκοπός των αγωνισμάτων είναι το στεφάνι, έτσι και της νηστείας σκοπός είναι να κοινωνήσουμε καθαροί»«Είναι μεγάλο καλό η νηστεία και μέγιστο όπλο κατά του διαβόλου» «Η νηστεία είναι τροφή της ψυχής. Κι όπως ακριβώς αυτή η σωματική τροφή αυξάνει το σώμα, έτσι και η νηστεία κάνει την ψυχή περισσότερο ρωμαλέα, καθιστά ευκίνητα τα φτερά της, την μεταφέρει υπεράνω αυτού του κόσμου, γίνεται αιτία να φαντάζεται τα ουράνια, αφού καθιστά αυτή ανώτερη απ’ τις ηδονές και τις απολαύσεις αυτής της ζωής» Για την μετάνοια ποιος καιρός θα μπορούσε να είναι πιο κατάλληλος από τον καιρό της νηστείας;».
«Tο λεγόμενο, “από κάθε δένδρο του παραδείσου μπορείτε να τρώτε, απ’ το δένδρο όμως της γνώσεως του καλού και του κακού δεν θα φάτε” (Γεν. 2,16), είναι ένα είδος νηστείας. Kι αν η νηστεία ήταν αναγκαία στον Παράδεισο, πολύ περισσότερο είναι αναγκαία έξω απ’ τον Παράδεισο. Aν το φάρμακο είναι χρήσιμο πριν απ’ την πληγή πολύ περισσότερο μετά την πληγή. Αν το όπλο μας ήταν χρήσιμο προτού οι επιθυμίες ξεσηκωθούν σε πόλεμο, πολύ περισσότερο είναι αναγκαία η βοήθεια της νηστείας μετά την τόσο μεγάλη μάχη των επιθυμιών, που προέρχονται από τους δαίμονες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου